Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie.
Censor

Ernst-Jan van Unen, MSc

Iedereen vertelt je over het risico. Zelf heb ik het liever over de beloning.

Ingewikkelde materie rondom 'procesoptimalisatie', 'complexe samenwerking' en 'organisatieverbetering' begrijpelijk maken. Daar streef ik naar. Het proces dat medewerkers doorlopen tijdens veranderings- en verbeteringstrajecten vraagt om een glasheldere en doeltreffende manier om kennis met elkaar te ontwikkelen.

Leven Lang Leren
Als onderwijskundige ga ik met medewerkers van bedrijven op zoek naar een voor hen passende, actieve manier om kennis en kunde blijvend te kunnen ontwikkelen. Dit wordt ook wel een 'Leven Lang Leren' genoemd en is nodig om de organisatie effectief te laten anticiperen op de alsmaar veranderende marktvraag.

Een kleine greep uit de projecten waaraan ik meewerk:
  • SCRUM voor het MKB - leer organisaties projecten opzetten en doorlopen met maximaal inzicht en overzicht op lopende zaken;

  • Opleiding tot QRM-specialist - een opleiding op hbo-niveau waarin deelnemers zich op socioconstructivistische wijze specialiseren in de theorie achter de bedrijfsstrategie 'Quick Response Manufacturing (QRM)' enerzijds, en de sociale dynamiek die organisatieverandering gedurende een QRM-implementatie met zich meebrengt anderzijds;

  • Zelfsturend leren werken - onderzoek en begeleid bedrijven die zelfsturing bij medewerkers willen stimuleren en ontplooien en daarin een balans moeten vinden tussen 'zelf' en 'sturing';

  • Timmerindustrie Nederland (SSWT) - ontwikkel de branche-erkende Opleiding tot Werkvoorbereider PLUS;

  • ROC Midden Nederland - richt de in het leven geroepen organisatiecellen 'Bedrijfsopleidingen' toekomstbestendig in;

  • Houtdatwerkt - ontwikkel het Keuzedeel Procesoptimalisatie Industrieel Produceren met Hout (incl. LEAN- en QRM-methodieken);

  • Educatief Centrum Meubel - vernieuw en ontwikkel de Basisopleiding Leidinggeven.


CV
Na een blauwe maandag hbo journalistiek, studeer ik in 2010 af als leerkracht basisonderwijs. Gegrepen door de kracht van taal in het onderwijs, onderzocht ik het effect van feedback tijdens m'n masterstudie Onderwijskunde. Vanaf 2012 werk ik als onderwijskundige en SCRUM-master. Bij Censor | Voor de verandering verzorg ik onder meer SCRUM-trainingen voor het MKB, ontwerp ik leerprogramma's en begeleid ik organisatiebrede veranderingstrajecten. Daarnaast ben ik met Censor als mede-ondernemer betrokken bij de start-up 'Thinkle': een initiatief om o.a. woningbouwcorporaties kundig te laten worden in het ontwikkelen van bouw- en renovatieprojecten op basis van circulair-economische principes.

Voel je vrij om mijn ook LinkedIn-profiel te bekijken.